Tepelhof

SCHANNA – KAPSALON – EEKLO

MARU-DECO – SCHLIDERSBEDRIJF – LIEVEGEM

DEJAEGER – BLOEMENHANDEL – EEKLO

3.T.SERVICES – MANAGEMENT CONSULTANCY – EEKLO

MARTENS BART BVBA – LIEVEGEM

OOSTHOF – RESTAURANT – JABBEKE

LANDGOED DEN OKER – RESTAURANT – LIEVEGEM

BEBIJN – CONFISERIE – ENAME

VALANT – PUBLI – LIEVEGEM

LATOMME – DRANKHANDEL – LIEVEGEM

BURGGRAEVE – ELEKTRO EXELLENT – LIEVEGEM

CONSILIUM – ACCOUNTANTS – OOSTKAMP

HET ONTSTAAN VAN DE ZURE TEPEL

Eind 2017, begin 2018, begon ik te broeden en na te denken welke bijdrage ik kon leveren om borstkanker tegen te gaan en te bestrijden.
Mijn mama was nl. met deze aandoening geconfronteerd.

De hele periode van haar ziekteproces ondersteunde ik haar, ik ging heen en weer naar het ziekenhuis, ze kreeg meerdere bestralingen, operaties… ik zag in haar ogen diep verdriet, ik las ook de woorden ‘Waarom ik?… Wat heb ik misdaan?’
Wat ik zag blijft in mij gekerfd, als ik met mijn klanten hierover sprak, zag ik pas hoeveel dames met dit ziekteproces werden geconfronteerd.

Eigenlijk is het onvoorstelbaar hoe veel mensen gaan dineren voor de gezelligheid, enkel en alleen omdat het genezingsproces, meestal na één of meerdere operaties, goed is verlopen.

Als horeca-ondernemers bezoeken wij veel beurzen en komen veel mensen tegen die ook in de voedingsbranche actief zijn. In die omstandigheden kreeg ik contact met Bart. Omdat hij ook iemand is die net zoals wij 100% ambachtelijk werkt stelde ik een paar specifieke vragen. In dit denkproces vroegen we ons af of we een snoepje in de vorm van een tepel zouden kunnen realiseren.
Bij dit overleg bespraken Bart en ik heel wat try-outs.
Na veel uitproberen en smaken bijleggen, kwamen we tot de conclusie om ons einddoel een Rosé Tepel te noemen, wat uiteindelijk DE ZURE TEPEL werd (en nee, we bespeuren hier geen enkele discriminatie).

Omdat de huid van de vrouw rosé kan zijn, gebruikten we het sap van rosé pompelmoes.
Omdat de vrouw een bloem is, hebben we rozenextracten toegevoegd.
Dat was de start in ons productieproces.
Alhoewel dit aardig was gelukt, wou ik nog een bijkomend schokeffect: laten we er een zure tepel van maken, we voegen er een zweem van zuur rond, refererend aan de situatie dat de borst werd aangetast.
Wij beiden vonden het resultaat geslaagd, werkelijk perfect.
Het geheel stond op punt, ons nieuw concept was ontsproten.
Eind februari 2020 zijn we onze productie gestart.
Onze intentie is om jaarlijks de mogelijkheid te hebben een geldcheque te kunnen overhandigen aan Think Pink in het kader van Kom op tegen Kanker.

En weet je wat meer is, deze actie komt beide seksen ten goede!
Want wat weinigen weten is dat ook mannen borstkanker kunnen krijgen.
Ook voor mij was dit nieuw en schrok daar ook van.

Het complete productieproces, grondstoffen, individuele verpakkingen à 100 gr, bundelende verpakking en uiteindelijke transport vergt €4.
Per zakje van €5 gaat dus €1 naar Think Pink.
Onze dank in deze ondersteuning .

We groeten u met veel proefgenot,
Dietrich & Bart, Landgoed Den Oker – Confiserie Bebijn